پایگاه هم اندیشی و اطلاع رسانی مجموعه مسکونی، فرهنگی و تجاری پردیسان
پایگاه هم اندیشی و اطلاع رسانی مجموعه مسکونی، فرهنگی و تجاری پردیسان

پایگاه هم اندیشی و اطلاع رسانی مجموعه مسکونی، فرهنگی و تجاری پردیسان

اختصاصی

59- جلسات سی و یکم و سی و دوم هیات مدیره

در روز چهارشنبه 22-11-1393 مصادف با سالروز مبارک پیروزی انقلاب اسلامی از ساعت 15 الی 20 جلسه سی و یکم و در روز پنج شنبه 23-11-1393 از ساعت 11 الی 16 جلسه سی و دوم هیات مدیره برگزار گردید.

البته دو شنبه 20-11-1393 نیز بنده و جناب شاپوری از ساعت 10 صبح الی 16 در مجموعه پیگیر موضوعات مهمی بودیم که به اطلاع خواهد رسید.

در جلسات مورد اشاره مقرر گردید :

1- به شرکت تعاونی اعلام گردد برای فروش فروشگاه صاحبان اصلی آن باید تصمیم بگیرند. صاحبان اصلی هم مالکین واحدها هستند. برای رای گیری نیز باید مجمع عمومی فوق العاده برگزار شده و پس از به حد نصاب رسیدن آن، موضوع فروش مطرح شده، محاسن و معایب آن بیان گردیده و دو مخالف و دو موافق در مورد آن صحبت نمایند. پس از آن رای گیری به عمل آید و هر چه اکثریت رای داد همان بشود.

2- روز شنبه جلسه ای برگزار شود با ترکیبی از اعضاء شرکت و هیات مدیره . در این جلسه انباری ها و پارکینگ ها تقسیم گردد.

و 3-  در هفته پیش رو سه موضوع به عنوان اولویت کاری مطرح شود: 

آسانسورها، نطافت پارکینگ ها و انعقاد قرارداد اعلام حریق و اطفاء حریق

نظرات 11 + ارسال نظر
بهزادیان یکشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 07:03

جناب آقای مصلحی با سلام و عرض ادب و خسته نباشید
در مورد نگهبان من هم واقعا متعجب شدم روز پنج شنبه که به اتفاق خانواده برای سرکشی به مجتمع امده بودم در بدو ورد رفتار بار زننده ای با ما داشتن من از حضور ایشون اطلاعی نداشتم با خانم و بچه ها که وراد شدیم یهو یکی داد زد: هوی کجا؟!! از ظاهر و آراستگی هم که چه عرض کنم فردا که مجتمع راه بیفته و ورود خروج مهمانان رو قرار به این نحو و با این ادب و نزاکت و ظاهر آراسته کنترل کنه؟
در مورد هزینه های هیئت مدیره به نظرم این طبیعیه که به خاطر وقت و زحماتی که الان و آینده میکشن بلاخره به نحوی جبران بشه و من انتظاری ندارم کسی مجانی برای بقیه این زحمات رو متقبل به فقط در آینده شفاف سازی بشه بهتره که مثلا چه مبلغی به عنوان حق الزحمه پرداخت میشه

احمد رضارحمانی شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 23:18

سلام بالا خره تکلیف تقسیط وام چه شد
راجع به افراد بد حساب همانطور که می دانید ضررهای هنگفتی به سایر مالکین زده شد ما از شما اعضاء محترم هیئت مدیره انتظار داریم به هر نحوی که میدانید تمهیداتی بیندیشید که بخشی از این ضرر جبران شود باتشکر

سلام
در مورد وام طبق شنیده های بنده در تلاش هستند که دو ماه دیگر تنفس بگیرند.چراکه طبق قانون بانک مبلغ تاخیرات تنفس در همان سالی که تقسیط انجام می گیرد باید پرداخت شود.
لذا اگر امسال تقسیط شود مبلغ 68100000 ریال مشهور باید تا آخر سال به بانک پرداخت شود. یعنی در قسط اول و دوم.
ولی اگر در سال بعد تقسیط شود این مبلغ را ( به علاوه اضافه احتمالی به علت تنفس دو ماهه ) می توان در 12 قسط پرداخت نمود

روح الله محمدی شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 23:13

با سلام
جناب مصلحی امیدوارم از دست بنده ناراحت نشوید ولی موضوعی که این روزها واسه بنده و تعدادی از اعضا پیش اومده این سوال هست که شما و بقیه اعضا هیئت مدیره به صورت مجانی از وقت خود و خانواده برای منافع عمومی ساختمان صرف می کنید؟
موضوع دوم اینکه اولین انتخابتون(انتخاب سرایدار یا همون نگهبان) واسه آپارتمان واقعا ناامید کننده بود.امیدوارم در ادامه دقت بیشتری در بقیه انتخاب ها بفرمایید.
با تشکر

سلام
مطالبی که می نویسم برای بیان شرح کار است .
تا این لحظه بیش از 150 ساعت جلسه رسمی داشته ایم. بیش از 300 ساعت بنده صرف وبلاگ نموده ام.
حدود 150 هزار تومان برای تایپ اساسنامه، تکثیر مدارک مجمع، ارسال پیامک و اینترنت هزینه نموده ام.
5 روز مرخصی روزانه و بیش از 20 ساعت مرخصی ساعتی صرف نموده ام و هزینه رفت و برگشت به مجتمع از محل کار یا منزل فعلی هم چشمگیر شده است. البته این روزها در زمانهای مراجعه به امور واحدمان هم رسیدگی می کنیم ولی اوایل به علت نبودن آسانسور و نبودن برق فقط در جلسات شرکت می کردیم.
ساعتها هم با موبایل صرف هماهنگی با هیات مدیره ، شرکت ، پیمانکار و اعضاء می شود.
البته مابقی اعضاء هیات مدیره هم همین گونه اند. ریاست هیات مدیره، جناب شاپوری مراجعات و تماس های بیشتری به مجتمع داشته اند. جناب شاه محمدی که ساکن هستند و در همه روزها پیگیر مسایل بوده اند. جناب دهقان که گروه نظافت طبقات(کارگرهای پیمانکار) را مدیریت می کنند.و....
یک ریال هیچ کدام از اعضاء هیات مدیره دریافت نداشته اند.
طبق اساسنامه فقط مدیر عامل و حسابدار حقوق می گیرند. که هنوز عملکرد ایشان هم شروع نشده است.
در مجامع می توان برای عملکرد هیات مدیره پاداشی را در نظر گرفت. که آن هم برای سال بعد قابل مطرح شدن است.
در یکی از پیامها دوستی بیان داشته بود که انباری یا پارکینگ خوب برداشته ایم که آنهم هنوز تقسیم نشده که کسی بردارد. و البته مطابق با امتیاز افراد که اعلام خواهد شد قابل تقسیم خواهد بود.
در هر حال ما برای راه اندازی اولیه مجتمع وارد میدان شده ایم چراکه لازم است عده ای برای منافع عموم از منافع شخصی خود بگذرند. قطعا خداوند هم جبران می نماید.
در مورد انتخاب سرایدار من در جریان نیستم . این مسئولیت با مدیرعامل آقای عطایی است. توضیحات بیشتر را در آینده خواهم گفت

اعضا شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 17:08

سلام. اقای مصلحی بنده با تقسیم پارکینگ و انباری بر اساس جداول نحوه پرداخت از ابتدا تا به حالا مخالف نیستم. کاملا هم موافقم. و اصلا منظور من تسویه حساب اخر را ملاک قرار دادن نبود. من هم از ابتدای پروژه حضور داشتم و هم همه اقساط خود را سر موقع پرداخت کرده ام. پس ریگی به کفش ندارم. چون اگر بنا به امتیاز بندی باشد میدانم که امتیازم بالا است. حرف من این است که برای این تقسیم بندی قانون وجود دارد. پس بنابراین به جای نظر خواهی از افراد و اضافه کردن تبصره های جدید زودتر تقسیم بندی انجام شود. تا اگر به قول خودتان اول اسفند تحویل واحد هاست اهالی دچار سردرگمی نشوند. دوستی هم که میگویند واحدشان را گرانتر از کسی خریده اند که پایینتر است موقع فروش هم گرانتر میفروشند پس نیازی نیست نگران باشند.من زحمتهای کسانی که عضو هییت مدیره شده اند را زیر سوال نمیبرم و میدانم که کار سختی بر عهده دارند. اما حتما قابلیتهایی در خودشان سراغ داشته اند که این مسیولیت را قبول کرده اند. همه ساکنین هم از انها انتظار دارند. پس اگر نقدی به شما میشود بدتان نیاید و جبهه گیری نکنید. و قبول کنید که امروز و فرداهایتان طولانی شده است

سلام
ممنون از توضیحاتتون.
از نقد استقبال می کنیم.

عضو شنبه 25 بهمن 1393 ساعت 08:16

من با نظر آقای بهزادیان موافقم
آن فردی که می گوید فقط نحوه تسویه اخر را ملاک قراردهیم قطعا ریگی به کفش دارد و گرنه باید همیشه حساب کتابش خوب باشد و لذا نگران هم نباشد.
من که واحدم را متری 50 هزار تومان گران تر از کسی خریده ام که واحدش در همین مجتمع است ولی در طبقات پایین است و این گران تر بودن برای مشاعات هم بوده است آیا عادلانه است که شرایط یکسانی در دریافت انباری داشته باشم؟
بعضی ها فکر می کنند خیلی زرنگند. اگر عدالت رعایت نشود ، هیات مدیره باید پاسخ گو باشد

اعضا جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 21:51

سلام. بنده به خودی خود دیگر به این هییت مدیره اعتماد ندارم. زیرا بدهی خود را کامل تسویه کردم. در شرایطی که میتوانستم مثل بقیه اعضا مقداری از بدهی را پرداخت نکنم. تا الان با مشکل تعمیر واحدم که هر روز امروز و فردا میکنید مواجه نباشم. وقتی میخواهید پول را بگیرید اولویت تقسیم پارکینگ و را به کسانی میدهید که زودتر تسویه میکنند. حالا شمالی و جنوبی بودن و پایین و بالا بودن ملاک های دیگر است. شما تکلیفتان با خودتان مشخص نیست. به جای اینکه به کارهای اساسی مثل اسانسور. و تمیز کاری و درب ورودی بپردازید هرروز قانونهای مسخره صادر میکنید. گر مهمانی برای عید به خانه های ما بیاید که مایه خجالت است. تا کی دروغ ؟مگر قرار نیست ۹۳/۱۲/۱ تحویل باشد ؟اگر بخواهید تکلیف پارکینگ و انباری ۲۰۰ واحد را اینطور و با این شرایط تقسیم کنید یکسال طول میکشد.

سلام
نظرات شما خوب است ولی انصافش کم است.
دروغ های ما را واضح بگویید تا قابل دفاع باشد. با کلی گویی فقط می توان اتهام زد.
قطعا تسویه حساب شما در این روزها در هر فرمولی برای شما امتیاز خواهد داشت. اما عصبانیت شما از بررسی پارامترهای دیگر را متوجه نمی شوم. اگر خودتان را معرفی می نمودید بهتر می توانستیم قضاوت کنیم. نحوه پرداختهای شما را بررسی می کردیم و امتیازات حدودی شما را بیان می کردیم.
به هر حال پارامترهای بیشتر به شرط ارائه جداول توسط شرکت توسط نرم افزار به سرعت نتیجه را ارائه می کند. و نگرانی طول کشیدن ندارد.
قانونهای مسخره را نیز واضح تر بگویید تا سریع حذف نماییم. در ضمن اگر با دقت میزان وقتی را که صرف جلسات با پیمانکار و شرکت می نماییم را محاسبه نمایید و دستور کار همه آن جلسات را بخوانید اینگونه دور از انصاف صحبت نمی کردید.
شما هم مثل ما عضو این مجتمع هستید. شما برای تکمیل آسانسور و .... چه برنامه و راه کار و تلاشی داشته اید؟
شما چقدر از وقت زندگیتان را صرف منافع عمومی نموده اید؟
ما هم از وضعیت فعلی برای مهمانی شب عید خجالت می کشیم اما در این راستا و برای رفع آن ننشسته ایم و دستور بدهیم و اتهام بزنیم. وارد گود شده ایم. شما هم بفرمایید.

روح الله محمدی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 18:05

بنده نیز به سهم خودم موافق این ملاک برای تقسیم بندی پارکینگ و انباری نیستم. کاملا طبیعی است که جدول پرداخت باید معیار قرار گیرد. به اندازه کافی در حق اعضا اجحاف شده است لطفا کاری نکنید که این اعتماد بین اعضا و هیئت مدیره تبدیل به بی اعتمادی گردد همانطوریکه اکنون اعضا دیگر اعتمادی به تعاونی ندارند.
به نظر شما تسویه با ساختمانی که هنوز اسانسورهای آن راه اندازی نشده و یا استخر و دیگر مشاعات کامل نشده کار صحیحی است؟

سلام
در پاسخ به نظر جناب بهزادیان مطالبی عرض شد.
همان طور که بارها اشاره داشته ام، به نظر من بهتر است بدهی همه افراد به زیر 3 میلیون تومان برسد. واین مبلغ هنگام تحویل مجتمع تسویه گردد.

بهزادیان جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 12:32

با سلام
در رابطه با نحوه تقسیم پارکینگ و انباری روش شما کاملا غیر عادلانه است چون یکی از دلایل اصلی تاخیر پروژه و افزایش قیمت و جریمه بانک و... عدم پرداخت به موقع بدهی برخی مالکین بود (در کنار سو مدیریت ها و ...) که باعث شد بقیه متضرر شوند و هم مبالغ اضافه و هم جریمه بانک پرداخت نمایند حالا فقط می خواهید بدهی فعلی ملاک باشد؟ اصلا قبول ندارم چون خیلیها به موقع هزینه ها را پرداخت کردند و شاید برخی فقط امسال به خاطر چندین الحاقیه و جریمه بانک نتوانستند کامل با تعاونی تسویه نمایند و همچنین هنوز واحد رسما تحویل نشده است که کامل تسویه نماییم.
اگر احیانا شما یا دوستان هیئت مدیره به دلیل توانایی مالی یا هر دلایل دیگر زودتر از موعد تسویه نمودین دلیلی ندارد که بخواهید بدهی فعلی را ملاک قرار بدهید در ضمن جدول پرداخت همه مالکین مشخص است و و خود من یک جدول از تعاونی گرفتم که زمانبندی پرداختهایم مشخص است و بنابر این تهیه چنین جدولی کار خاصی ندارد.
تورو بخدا دیگه شما ظلم نکنین بعد از این همه ظلم و اجحاف به مالکین خسته شدیم از بس هرکی مسئولیتی به دست میگیریه در مورد این پروژه ، یه جوری به مالکین ظلم و اجحاف میکنه
در ضمن من بدهی خاصی به تعاونی ندارم که این حرفها رو میزنم فقط چون تصمصم ناعادلانه ای هستش قبول ندارم
بدهی من فقط 2.5 میلیون که نگه داشتم که اول اشکالات واحد رفع بشه بعد پرداخت کنم همه جا همه پروژه ها و پیش خرید مسکن مبلغی رو بعد از تحویل پرداخت می کنن نه همه مبلغ رو قبل از آماده شدن واحد

سلام
بنده با نظر شما کاملا موافقم
سه مرتبه به علت بیان همین صحبتها از طرف من جلسه تقسیم پارکینگ ها عقب افتاده است. هر بار از تعاونی می خواهم جداول مربوطه را به من تحویل دهد و بنده نرم افزاری تهیه کنم و امتیازات را عادلانه تر نماییم ولی اتفاقاتی می افتد و میسر نمی گردد. و در جلسه بعدی همه تقصیرات عقب افتادن تقسیم پارکینگ ها را از چشم من می بینند. با صحبت شما یکبار دیگر جسارت یافته و تلاش خواهم کرد پارامترهای دیگری را هم اضافه کنم.
متراژ واحد (برای انباری ها) ، نحوه پرداخت در سفت کاری ، نحوه پرداخت در نازک کاری و زمان عضویت در پروژه از پارامترهای مد نظر من هستند. البته ضرایبی که هر واحد نسبت به موقعیت قرار گرفتن در مجتمع دارد را نیز می توان در نظر گرفت. (جنوبی بودن در مقایسه با شمال بودن، بالا تر بودن در مقایسه با پایین تر بودن و .....) شما هم اگر پیشنهادی دارید بفرمایید

روح الله محمدی جمعه 24 بهمن 1393 ساعت 11:13

با سلام
سوال اول اینکه آیا کسی به عنوان خریدار فروشگاه مراجعه نموده یا خیر؟ اگر خریداری وجود دارد حاضر شده به چه مبلغی فروشگاه را بخرد؟ با این مبلغ قرار است سهم بدهی مالکین واحدها کم شود یا خرج جای دیگر گردد؟
سوال دوم اینکه معیار تخصیص پارکینگ و انباری چیست؟
سوال سوم شنیدم آسانسور فعلا استاندارد نمی شود ولی بیمه می شود که اگر اتفاقی افتاد بیمه هزینه آن را بدهد. به نظر شما استفاده از اسانسوری که استاندارد نشده صحیح است؟(فرض کنید خدای ناکرده کوچکترین اتفاقی برای یکی از ساکنین و مالکین بیفتد حالا بیمه هزینه اش را هم بدهد دیگر آیا فایده ای دارد؟)

سلام
در مورد فروشگاه و فروش آن (در صورتی که اکثریت-نصف بعلاوه یک اعضاء - موافق فروش باشند) دو اصل است که باید مد نظر قرار گیرد.
1- مالکین آن باید آنرا بفروشند.(با قیمت مناسب و شرایط دریافت مناسب) 2- پول حاصل از فروش آن به حساب مجتمع واریز شود و بعد هزینه گردد.
ما اعضاء هیات مدیره از این دو اصل کوتاه نمی آییم. مگر آنکه مخفیانه اقدام نمایند.
پاسخ سوال دوم :
معیار، بدهی فعلی افراد و نحوه تسویه با مجتمع است. معیارهای قبلی اعلام شده به علت آنکه جداول آماده ای نداشت میسر نشد.( قبلا اعلام شده بود وضعیت پرداخت در سفت کاری و مدت زمانی که هر مالک در این پروژه عضو بوده اند نیز ملاک باشد)
پاسخ سوال سوم:
استاندارد نبودن یک آسانسور به معنی عدم کارایی آن نیست. و استاندارد بودن هم کافی نیست برای عدم بیمه. در صورت استاندارد بودن آسانسورها نیز باید انها را بیمه نمود. از زمان بهره برداری تا استاندارد کردن یک آسانسور ممکن است زمان زیادی طول بکشد. تا نوبت بدهند و بیایند و ایراداتی بگیرند و دوباره چند ماه بعد نوبت بزنند.
بسیاری از آسانسورهایی که ما روزانه در ادارات و مجتمع های گوناگون استفاده می نماییم فاقد استانداردند. چون استاندارد یک آسانسور علاوه بر آسانسور به مدارک و شرایط دیگر نیز نظر دارد. مثلا ساختمان باید پروانه داشته باشد. کار ساختمانی آن تمام شده باشد و....
آسانسورها از شرکتی تهیه شده که در سال شاید حدود 2000 آسانسور بسازد. و مسئول استاندارد داخلی ان تجربه زیادی دارند.
ما استاندارد داخلی ایشان را اخذ می نماییم.

مالک پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 22:49

عجب پیامی بود

مالک پنج‌شنبه 23 بهمن 1393 ساعت 22:47

سلام علیکم : ضمن تشکر از شما وسایر اعضاء هیات مدیره درخصوص پیگیری امور مجتمع ( که اینجانب مطمئن هستم بااینکه ابزاری در اختیار ندارید وقت کافی میگذارید ) به استحضار شما ودیگر مالکین محترم میرسانم تعاونی مسکن هیگونه حقی در خصوص فروش فروشگاه ندارد ومصوبه دراین خصوص کسی به آنها نداده وقتی الحاقیه اول ودوم را میخواستند بگیرند بارها اعلام نمودند به این علت که قصد فروش فروشگاه را ندارند الحاقیه تنظیم نمودند بقدر کافی این مردم اذیت شده اند . ما بشما آقای شاهپوری وشاهمحمدی ودیگر اعضاء هیات مدیره اعتماد کامل دارم وجون خودم وسایر همکاران مجموعه ای که درآن کارمیکنیم به آقای شاهپوری اطمینان داشتیم دراین دوماه مبالغی راپرداخت کردیم هر چند میدانیم تازمانی که این تعاونی با این پیمانکار بر سر کار هستند ماباید همچنان حقوق این افراد را بپردازیم و..

سلام
از اعتماد شما متشکریم. تمام سعی ما این است از حقوق شما دفاع کنیم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.